Lunds universitet samarbetar med Uppsala universitet i COVID Symptom Study i Sverige

Lunds universitet har nöjet att meddela att forskare från Uppsala universitet kommer att delta i arbetet med att planera analyser och tolka data från COVID Symptom Study i Sverige. Tove Fall, professor i molekylär epidemiologi, kommer att vara Uppsala universitets seniora representant i forskargruppen.

”Vi har inom diabetesforskningen upparbetat ett välfungerande samarbete mellan Lunds universitet och Uppsala universitet.” säger Paul Franks, professor vid Lunds universitet och huvudansvarig för forskningsprojektet. ”Jag är nu mycket glad över att Tove Fall kommer att kunna bidra med sin omfattande epidemiologiska kompetens även i COVID Symptom Study. All data från COVID Symptom Study kommer dock även fortsättningsvis att lagras på Lunds universitet.

Länk till nyhet på Uppsala universitets hemsida